خمیر دندان ژله ای بچه

خمیر دندان ژله ای بچه|خمیر دندان غیر ژله ای|خمیردندان|قیمت خمیر دندان

خمیر دندان ژله ای بچه؛ مراقبت از دندان از سنین بسیار پایین و به محض ظاهر شدن اولین دندان های شیری آغاز می شود. آموزش اهمیت بهداشت دهان و دندان به کودکان به آنها کمک می کند تا دندان ها و لثه های سالمی در طول زندگی خود داشته باشند.

برای شروع آموزش بهداشت دهان و دندان و اطلاع از اینکه چه زمانی باید برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه کنند، به مقالات ما در زیر نگاه کنید. برای کوچکترین توله سگ های شما، توصیه هایی در مورد نحوه تمیز کردن دندان های کودکتان خواهیم داشت. ما همچنین به شما نکاتی را در مورد نحوه مسواک زدن به شیوه ای سرگرم کننده در حین بزرگ شدن شیطون های کوچک به شما می دهیم. به این ترتیب کودک شما می خواهد خودش دندان هایش را مسواک بزند و از پوسیدگی در امان بماند.

m/خمیر دندان ژله ای بچه

برای تهیه ی خمیر دندان ژله ای بچه با ما در تماس باشید

علائم دندان درآوردن در دهه 20 چیست؟

دندان های عقلی که به درستی تراز، نهفته یا نیمه نهفته در دهان قرار نگرفته اند، ممکن است باعث ایجاد شکایاتی مانند درد و حساسیت در طول فرآیند رشد شوند.

دندان هایی که در انتهای هم راستایی دندان قرار دارند و در هر دو فک پایین و بالا قرار دارند، دندان عقل نامیده می شوند. دندان عقل معمولاً بین 17 تا 25 سالگی به عنوان دندان آسیاب سوم رویش می‌یابد یا سعی می‌کند بیرون بیاید. آنها را در زبان انگلیسی "دندان عقل" می نامند زیرا در این دوره از بزرگسالی ظاهر می شوند. در شرایط عادی، فرد در مجموع 4 دندان عقل دارد، یکی در هر گوشه فک بالا و پایین. با این حال، در برخی از افراد، ممکن است همه دندان‌های عقل بیرون نیایند، ممکن است دندان‌ها فرورفته باقی بمانند، یا ممکن است به‌طور کج قرار بگیرند. در چنین مواردی، رویش دندان عقل می تواند باعث شکایت درد و حساسیت در افراد شود.

دندان عقل شما می تواند خود به خود بیرون بیاید بدون اینکه هیچ شکایت یا علامتی ایجاد کند. با این حال، علائم دندان عقل را می توان در هر فردی در زمان متفاوت و با علائم متفاوت مشاهده کرد. در صورت تمایل، بیایید نگاهی به اطلاعات دقیق تری در مورد علائم رویش دندان عقل بیاندازیم. به این ترتیب می توانید آگاهانه روند خروج دندان های خود را دنبال کنید و بدون اتلاف وقت علائمی را که مشاهده می کنید با دندانپزشک خود ارزیابی کنید.

چرا دندان عقل بیرون می آید؟

دندان عقل هیچ نقشی یا عملکردی در عملکرد جویدن ندارد. هنگامی که روند تکامل انسان بررسی می شود، دندان های عقل نیز در این فرآیند به عنوان اندام های باقی مانده طبقه بندی می شوند. امروزه حدود 35 درصد از جمعیت انسان هرگز دندان عقل ندارند. با این حال، اکثریت افراد هنوز علائم رویش دندان عقل را به طور کامل، نهفته یا کج در یک راستا تجربه می کنند.

برای اینکه دندان عقل بیرون بیاید، باید ناحیه ای در استخوان فک شما وجود داشته باشد که دندان ها در آن بیرون بیایند. به همین ترتیب، به همین دلیل است که دندان عقل در بسیاری از افراد بین 17 تا 25 سال دیده می شود. همانطور که استخوان فک شما رشد می کند و رشد می کند، فضا برای رویش دندان عقل باز می شود. با این حال، علائم دندان عقل نیز می تواند زمانی شروع شود که فضای کافی در فک وجود نداشته باشد. در برخی از افراد ممکن است 30 سالگی طول بکشد تا دندان عقل به طور کامل در بیاید.

دندان عقل چگونه بیرون می آید؟

همانطور که اشاره کردیم، در افرادی که دندان عقل آنها به درستی در دهان قرار گرفته است، این دندان ها بدون ایجاد مشکل می توانند رشد خود را تکمیل کنند و با ماندن در دهان برای یک عمر قابل استفاده هستند. اکثریت قریب به اتفاق دندانپزشکان طرفدار حفظ دندان های عقل هستند که به درستی تراز شده باشند و هیچ اثر نامطلوبی بر سلامت دهان و دندان نداشته باشند.

بسیاری از عوامل مانند عادات غذایی، ساختار فک، ناهماهنگی در اندازه دندان ها، از دست دادن زودرس دندان های شیری و عفونت در فک. می تواند باعث شود که دندان عقل فضای کافی در استخوان فک پیدا نکند و جاسازی شده بماند. دندان عقل نهفته می تواند هم به استخوان فک و هم به بافت های اطراف آسیب برساند. از سوی دیگر، شکایات و علائم ناشی از دندان عقل بیشتر ناشی از تلاش دندان‌ها برای بیرون آمدن با دندان‌های نهفته است. تأثیر قانع کننده دندان عقل نهفته بر روی استخوان فک هنگام تلاش برای رشد. می تواند به استخوان، ماهیچه و بافت همبند آسیب برساند.

اطلاعات بیشتر:بهترین دهانشویه برای جرم دندان-بهترین خميردندان ژله اي كودك-قیمت تونیک مو-بهترین دهانشویه گیاهی ارگانیک

علائم  دندان درآوردن چیست؟

علائم ناشی از دندان عقل نهفته، نیمه نهفته و نامرتب را می توان در دو عنوان مختلف ارزیابی کرد. اولین مورد دردی است که مستقیماً در دندان عقل ایجاد می شود. در عنوان دوم، دردهای بازتابی و علائم ایجاد شده توسط دندان عقل وجود دارد. علت دردی که مستقیماً در دندان عقل ایجاد می شود، ایجاد پوسیدگی دندان یا التهاب لثه است. اما حتی اگر دندان عقل درد مستقیم ایجاد نکند، بازتاب های زیادی می تواند علائم زیر را ایجاد کند:

حساسیت در لثه

درد شدید هنگام جویدن

سردرد

بوی بد دهان

درد در دندان

تورم غدد لنفاوی

درد فک، گوش و/یا گردن

محدودیت در باز شدن دهان

شایع ترین علائم شامل دندان درد، سردرد، بوی بد دندان عقل و حساسیت است. در صورت مشاهده یک یا چند مورد از این علائم، توصیه می شود بدون تاخیر برای معاینه بالینی و رادیولوژیکی دقیق با دندانپزشک خود مشورت کنید.

آیا  دندان باعث تب می شود؟

در اثر التهاب دندان عقل در لثه، علائم آبسه و تب در بیماران مشاهده می شود. در صورت کشیدن دندان عقل، علائم تب و درد ممکن است در اوایل دوره بعد از کشیدن دندان ایجاد شود. خطر ایجاد پوسیدگی در دندان عقل نیمه نهفته بیشتر از دندان های دیگر است. زیرا رسیدن به دندان عقل نیمه نهفته با مسواک و تامین بهداشت موثر دشوارتر است.

برای محافظت هر چه بیشتر از دندان عقل و جلوگیری از تشکیل پلاک باکتریایی روی سطح دندان، می توانید مسواک هایی با دسته های نازک و بلند انتخاب کنید. مسواک به شما کمک می‌کند تا به دندان‌های حساس و سخت خود برسید که به لطف سر جمع و جور و گردن فوق‌العاده نازک خود، با الهام از ابزار مورد استفاده توسط دندانپزشکان، به شما کمک می‌کند. اگر مشکلات حساسیتی در دندان ها و لثه های خود دارید، می توانید مسواک را با ویژگی نرم فوق العاده و طراحی گرد انتخاب کنید.

آیا دندان عقل باید کشیده شود؟

برای کنترل رشد دندان عقل، معاینه منظم توسط دندانپزشک از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب می توانید رشد دندان عقل خود را بدون ایجاد هیچ گونه عارضه و آسیبی دنبال کنید و از اتلاف وقت دندانپزشک خود برای مداخلات و تشخیص هایی که لازم می داند جلوگیری کنید. اگر فضای کافی برای ماندن دندان عقل در استخوان فک شما وجود داشته باشد، دندانپزشک شما ممکن است فقط دندان‌ها را دنبال کند و از درمان‌های پزشکی برای کنترل درد استفاده کند.

اگر استخوان فک شما فضای کافی برای دندان عقل نداشته باشد یا اگر دندان‌های شما کج قرار گرفته باشد، ممکن است به دندان‌ها و بافت استخوانی آسیب وارد شود. در چنین شرایطی باید بدون از دست دادن زمان دندان عقل را از دهان خارج کرد. کشیدن دندان عقل که باعث ایجاد محدودیت، آسیب، درد و بوی بد در دهان می شود را می توان در نظر گرفت.

در مواردی مانند پوسیدگی دندان های مجاور دندان عقل، شلوغی دندان های دیگر، تشکیل کیست یا تومور، دندان عقل باید کشیده شود. همچنین برداشتن دندان عقل که باعث آسیب به استخوان فک یا دندان های اطراف می شود توصیه می شود. به طور خلاصه، دندانپزشک شما در چارچوب نتایج معاینات رادیولوژیکی و بالینی، دقیق ترین روش و فرآیند درمانی را به طور کامل به شما اطلاع خواهد داد.

با دکترجهانگیر از سلامت دهان و دندان خود محافظت کنید

روند رشد دندان عقل و نحوه بیرون آمدن دندان شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از عوامل ژنتیکی گرفته تا عادات غذایی شما. با این حال، در هر صورت، مسواک زدن منظم برای محافظت از دندان ها در برابر تشکیل پلاک باکتریایی بسیار مهم است. در غیر این صورت، ممکن است جلوگیری از ایجاد حفره در دندان عقل سخت باشد و به دلیل پوسیدگی های ایجاد شده در دندان های مجاور دندان عقل، علائم دندان عقل را با شکایت شدیدتری تجربه کنید. حتی اگر دندان عقل شما بدون هیچ گونه عارضه یا شکایتی بیرون بیاید، باید یک روال مراقبت موثر برای محافظت از سلامت دهان و دندان خود ایجاد کنید.

با انتخاب خمیر دندان دکتر جهانگیر می توانید دندان عقل و دندان های مجاور خود را به طور موثر تمیز کنید و با تشکیل پوسیدگی مبارزه کنید. بنابراین، شما می توانید از دندان های خود در برابر عوارض احتمالی محافظت کنید، یک روال مراقبت عملی ایجاد کنید و لبخندی سالم داشته باشید.

تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page