بهترین دهانشویه برای دهان و دندان| دهانشویه گیاهی ضد التهاب


بهترین دهانشویه برای دهان و دندان ؛ اگر بین قرار ملاقات‌ها نیاز دارید که نفس خود را به سرعت تازه کنید یا به دنبال محافظت بیشتر از دهان و دندان خود هستید، دهانشویه می‌تواند روال مراقبت از دهان شما را بهبود بخشد. انتخاب دهانشویه مناسب برای نیازهای شما یک سوال عالی ایجاد می کند: آیا به دهانشویه بدون الکل نیاز دارید؟ مزایای دهانشویه طبیعی را کشف کنید و مشخص کنید کدام مواد به شما کمک می کنند تا به اهداف سلامت دهان خود دست یابید.

 M/بهترین دهانشویه برای دهان و دندان

برای تهیه بهترین دهانشویه برای دهان و دندان با ما در تماس باشید

چرا باید از دهان شویه های بدون الکل استفاده کرد؟

بسیاری از دهانشویه های موجود در بازار حاوی الکل - به ویژه اتانول - هستند، اما نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید. غلظت الکل حدود 20 درصد به اندازه کافی بالا نیست که باکتری های عامل بو و پوسیدگی را در دهان شما از بین ببرد. در مقابل، الکل فرمول را تثبیت می کند و به عنوان یک ماده حامل برای مواد فعال کلیدی مانند منتول یا اکالیپتول عمل می کند.

 

با این حال، امروزه دهانشویه های غیرالکلی زیادی وجود دارد. برخی از این فواید را برای انتخاب فرمول بدون الکل بررسی کنید:

 

از موقعیت های سوزش ناراحت کننده اجتناب کنید. الکل موجود در دهانشویه می تواند باعث سوزش ناخوشایند شود. فرض کنید از سندرم سوزش دهان یا سایر تحریکات دهان رنج می برید. در این مورد، ممکن است بخواهید یک دهانشویه بدون الکل انتخاب کنید تا از تشدید وضعیت خود جلوگیری کنید.

با خشکی دهان مبارزه کنید. الکل با مهار تولید بزاق به عنوان یک عامل خشک کننده عمل می کند. فرض کنید به دلیل عوارض جانبی پزشکی، پرتودرمانی یا بیماری سیستمیک، خشکی دهان یا جریان کم بزاق را تجربه می کنید. در این مورد، یک دهان شویه بدون الکل می تواند فواید مورد نیاز شما را بدون اثر خشک کنندگی ارائه دهد.

از ترمیم های کامپوزیت محافظت کنید. مطالعات نشان می دهد که دهانشویه های بدون الکل در مقایسه با دهانشویه های حاوی الکل تاثیر بهتری بر رنگ، سختی و سایش ترمیم های کامپوزیت دندان دارند.

از کودکان، نوجوانان و کسانی که به الکل اعتیاد دارند محافظت کنید. اگر به طور تصادفی - یا آگاهانه - توسط کودکان یا نوجوانان مصرف شود، غلظت 20 درصد الکل می تواند منجر به بیماری های شدید شود. الکلی‌های در حال بهبودی ممکن است از دهانشویه‌های حاوی الکل اجتناب کنند، زیرا ممکن است باعث عود بیماری شوند.

 بیشتربدانید:طریقه مصرف دهان شویه-فواید دهان شویه-بهترین دهانشویه برای جرم دندان-

انواع دهانشویه های غیر الکلی

دهانشویه های بدون الکل می توانند از پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال، خشکی دهان، بوی بد دهان و تشکیل پلاک و تارتار جلوگیری کنند. همچنین ممکن است به سفید شدن دندان های شما کمک کند. برای دستیابی به اهداف بهداشت دهان و دندان خود، به دنبال مواد زیر باشید:

 

فلوراید. این ماده معدنی طبیعی به تقویت مینای دندان کمک می کند تا از مقاومت دندان در برابر پوسیدگی و پوسیدگی حمایت کند.

ستیل پیریدینیم کلرید. این ضد عفونی کننده باکتری ها و سایر میکروارگانیسم هایی که باعث ایجاد پلاک و بوی بد دهان می شوند را از بین می برد.

کلرهگزیدین گلوکونات. این ضد میکروبی پلاک را کاهش می دهد و به کنترل التهاب لثه کمک می کند.

پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن. این ماده سفید کننده به سفید شدن دندان های شما کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده طبیعی. برخی از ترکیبات موجود در اسانس ها مانند منتول، اکالیپتوس، تیمول و سایر مواد طبیعی مانند آلوئه ورا دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می توانند با پلاک مبارزه کنند.

دهانشویه های غیر الکلی زیادی وجود دارد که به شما در رفع نیازهای بهداشت دهان و دندان کمک می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این دهانشویه ها نمی توانند جایگزین مسواک زدن دندان ها و تمیز کردن آنها با نخ دندان یا سایر وسایل رابط شوند. درعوض، دهانشویه ای پیدا کنید که مکمل روال منظم مراقبت از دندان شما باشد. دندانپزشک شما ممکن است گزینه های دهانشویه غیر الکلی را برای بهبود سلامت دهان شما توصیه کند.

 

 

دهانشویه های مختلفی در بازار وجود دارد که درک تفاوت بین آنها به شما در انتخاب دهانشویه مناسب کمک می کند.

دهانشویه نفس شما را خوشبو می کند و به حذف ذرات غذا کمک می کند.

با این حال، اگرچه دهانشویه فواید خود را دارد، اما جایگزین روتین مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن روزانه نمی شود.

اکثر دهانشویه های استاندارد بدون نسخه حاوی خوشبو کننده های تنفسی هستند اما حاوی فلوراید نیستند، مگر اینکه روی برچسب آن ذکر شده باشد.

 

دهانشویه فلوراید

دهانشویه فلوراید به محافظت از دندان در برابر اسیدهای ایجاد شده توسط پلاک باکتریایی کمک می کند.

فلوراید موجود در دهانشویه فلوراید به مینای دندان کمک می کند تا دندان های شما را در برابر سوراخ ها محافظت کند. این جایگزینی برای مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن روزانه نیست.

 

بهترین دهانشویه مراقبت از دهان برای شما کدام است؟

افزودن دهانشویه به روتین مراقبت از دهان به تازه شدن نفس و بهبود سلامت دهان شما کمک می کند. دکتر جهانگیر گزینه های متنوعی برای دهانشویه دارد. این مهم است که بدانید چه گزینه هایی دارید و در انتخاب دهانشویه چه مواردی را باید در نظر بگیرید. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب دهانشویه در نظر بگیرید:

 بیشتربدانید: دهانشویه گیاهی برای بوی بد دهاندهانشویه گیاهی ضد التهاب-انواع دهان شویه

الکل - بله یا خیر؟

بسیاری از دهانشویه های موجود در بازار حاوی الکل هستند. اگر فرزند خردسال دارید یا تحت درمان با الکل هستید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، دهانشویه بدون الکل را انتخاب کنید.

 

حساسیت

برخی از دهان شویه های حاوی مواد ضد پلاک نه تنها به کنترل بوی بد دهان کمک می کنند بلکه از تشکیل پلاک روی دندان ها نیز جلوگیری می کنند.

 

ترکیبات موجود در دهان شویه برای کسانی که حساسیت دندانی دارند یا در حال نقاهت پس از درمان دندانپزشکی هستند، می تواند آزاردهنده باشد. دهانشویه بدون الکل را امتحان کنید که حاوی موادی تسکین دهنده و ملایم برای دندان ها و لثه ها است.

 

کنترل پلاک

برای داشتن دهانی سالم‌تر و تنفس تازه‌ای بادوام، توصیه می‌کنیم از آب مراقبت دهان دکتر جهانگیر استفاده کنید.

طیف کامل دهانشویه ها و دهانشویه های ما را مرور کنید تا بتوانید مورد مناسب خود را انتخاب کنید.


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page