بهترین دهانشویه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان


بهترین دهانشویه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ؛ دهانشویه ها خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند. انواع الکلی و غیر الکلی  در بین ان ها وجود دارد. افرادی که برای اولین بار از دهان شویه استفاده می کنند می خواهند اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از دهان شویه داشته باشند. در این مرحله دهانشویه مخلوط خاصی است که به صورت خوراکی مصرف می شود و با غرغره در قسمت داخلی دهان استفاده می شود. البته اگر می خواهید از دهانشویه حداکثر بهره را ببرید، باید نحوه استفاده از این مخلوط را بدانید. در اینجا نحوه استفاده از دهانشویه آورده شده است:

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پایه و اساس یک روال بهداشت دهان و دندان خوب است، اما دهانشویه همچنین می تواند به لطف مزایای بسیاری که برای سلامت دهان ارائه می دهد، افزودنی مفید باشد. اگر اخیراً شروع به استفاده از دهان شویه کرده اید، ممکن است تعجب کنید که چگونه باید آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. استفاده از دهانشویه قبل از مسواک زدن بهتر است یا بعد از مسواک زدن؟ چه کارهای دیگری برای بهبود سلامت دهان و دندان خود می توانید انجام دهید؟

N/بهترین دهانشویه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

برای تهیه بهترین دهانشویه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان با ما در تماس باشید

 

غرغره به صورت خوراکی وارد دهان می شود. مدتی در دهان نگهداری می شود. آب را در دهان غرغره کنید  تا هر قسمت از دهان را بدون بلعیدن لمس کند. تکان دادن به مدت 30 ثانیه یا 1 دقیقه کافی است. سپس این آب از دهان خارج می شود. به دلیل مواد شیمیایی و الکلی که در آن وجود دارد، توصیه می شود دهانشویه را قورت ندهید. در صورت بلع، اختلالات معده و دستگاه تنفسی ممکن است رخ دهد. غذا و نوشیدنی نباید بلافاصله بعد از غرغره مصرف شود.

 

دهانشویه چیست؟

مراقبت منظم برای حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. اهمیت موادی که باید در نگهداری منظم استفاده شوند نیز بسیار زیاد است. به خصوص غرغره کردن دهان شویه برای مراقبت کامل توصیه می شود. به همین دلیل، پاسخ به این سوال که دهانشویه چگونه باید استفاده شود، یک موضوع کنجکاو کننده است. غرغره کردن یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن باکتری های دهان است.

 

دهانشویه؛ بین دندان‌ها، زبان، کام، گونه‌ها و مکان‌هایی که مسواک نمی‌تواند به آن‌ها برسد می‌رسد و پلاک و باکتری‌های موجود در آنجا را تمیز می‌کند. دهانشویه ها که ساختار ضد عفونی کنندگی دارند نه تنها نفس را تمیز می کنند، بلکه نفس را تازه نیز می کنند. به همین دلیل استفاده از آن در آخرین مرحله مراقبت از دهان توصیه می شود. تنها در این صورت است که می توانید از مزایای دهان شویه بهره مند شوید.

 

البته اگر می خواهید از مزایای دهان شویه ها بهره مند شوید، حتماً باید از چنین مخلوط هایی مطابق دستورالعمل استفاده کنید. می توان گفت دهانشویه ها که محصولات بسیار متنوعی دارند به خصوص در شرایط امروزی در برندهای مختلفی عرضه می شوند. در این مرحله، مطلع شدن از فواید دهانشویه; دستاوردهای مهمی را به همراه دارد.

بیشتربدانید: دهانشویه گیاهی برای بوی بد دهاندهانشویه گیاهی ضد التهاب-انواع دهان شویه

 

فواید دهانشویه چیست؟

دهانشویه بیشتر به عنوان یک خوشبو کننده نفس شناخته می شود، اما افزودن آن به برنامه روزانه مراقبت از دهان می تواند فواید بسیار دیگری نیز داشته باشد.

 

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) بیان می‌کند که دهانشویه می‌تواند به مناطقی برسد که مسواک شما قادر به آن نیست، که می‌تواند به کاهش خطر پوسیدگی و بیماری لثه کمک کند. همانطور که آکادمی پریودنتولوژی آمریکا اشاره می کند، بیماری لثه درمان نشده می تواند منجر به عوارضی مانند تحلیل لثه و از دست دادن دندان شود، اما استفاده از دهان شویه می تواند به افزایش تلاش های پیشگیری کمک کند.

 

دهانشویه با کمک به شما در کنترل پلاک، یک لایه نازک باکتریایی که روی دندان‌های شما جمع می‌شود، این فواید سلامت دهان را فراهم می‌کند. وقتی پلاک برداشته نشود، در نهایت تبدیل به تارتار می شود. انجمن دندانپزشکی آمریکا گزارش می دهد که دهانشویه در واقع می تواند تشکیل تارتار را کند کند.

 

دهانشویه می تواند سطح بالایی از عملکرد را در ایجاد یک اثر ضد عفونی کننده در ناحیه دهان نشان دهد. در حالی که توصیه می شود دهانشویه را برای مدتی در دهان شستشو دهید. همچنین توصیه می شود مدتی دهانشویه را در ناحیه دهان بگذارید. غرغره کردن بعد از اقدامات اولیه مراقبت از دندان برای از بین بردن پلاک و باکتری های باقی مانده در دهان مهم است. دانستن نحوه استفاده از دهانشویه همچنین این امکان را فراهم می کند که از چنین مخلوط هایی بهره مند شوید. در این مرحله، دهانشویه دارای مزایای زیر است:

 

  • رسیدن به مکان هایی که مسواک نمی تواند به آنها برسد،
  • داشتن نفس تازه با سرکوب بوی بد
  • این یک روش موثر برای حفظ بهداشت دهان است،
  • به عنوان یک مسکن طبیعی پس از کشیدن دندان عمل می کند.
  • تشکیلاتی مانند اسید، باکتری و پلاک را به حداقل می رساند.
  • از آسیب به مینای دندان، پوسیدگی دندان، عفونت های دهان و گلو و زرد شدن دندان ها جلوگیری می کند.

همانطور که می بینید، وقتی دهانشویه مطرح می شود، فواید بسیار متفاوتی دارد. با توجه به تمام این اطلاعات، اگر می خواهید از مزایای دهان شویه بهره مند شوید، قطعاً باید از چنین مخلوط هایی مطابق با دفترچه راهنمای کاربر استفاده کنید!

 

 

چه زمانی از دهان شویه استفاده کنیم؟

هنگامی که برای اولین بار دهانشویه را به برنامه مراقبت از دهان خود اضافه می کنید، ممکن است از خود بپرسید که "آیا باید قبل از مسواک زدن دندان های خود از دهان شویه استفاده کنید یا بعد از آن؟" این سوال خوبی است و پاسخ ساده ای وجود ندارد. تحقیقات علمی بسیار محدود است و سازمان های معتبر جهان توصیه های متفاوتی را ارائه می دهند.

 

در بعضی موارد استفاده از دهانشویه را پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن توصیه می کند. با این حال، سرویس بهداشت ملی (NHS) توصیه می کند بلافاصله پس از مسواک زدن از غرغره کردن خودداری کنید زیرا می تواند فلوراید موجود در خمیر دندان شما را از بین ببرد. در عوض، سرویس بهداشت ملی استفاده از دهانشویه را در زمان متفاوتی از روز توصیه می‌کند.

 

انجمن دندانپزشکی آمریکا بیان می کند که بسته به ترجیح شخصی خود می توانید از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنید. با این حال، تولید کنندگان دهانشویه ممکن است انواع مختلفی را بر اساس مواد تشکیل دهنده محصول خود توصیه کنند، بنابراین برچسب روی محصول خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اثربخشی آن را به حداکثر می رسانید.

 بیشتربدانید:طریقه مصرف دهان شویه-فواید دهان شویه-بهترین دهانشویه برای جرم دندان-

راه های دیگر برای افزایش روتین مراقبت از دهان

دهانشویه می تواند روند مراقبت از دهان شما را بهبود بخشد، اما به یاد داشته باشید: این دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی نیست. بهتر است دندان های خود را دو بار در طول روز به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید تا ذرات غذا و نیز پلاک از روی دندان هایتان پاک شود و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا بین دندان ها و در امتداد خط لثه تمیز شود.

 

اگر می‌خواهید پیشرفت‌های بیشتری در برنامه روزانه مراقبت از دهان خود ایجاد کنید، این نکات را در نظر بگیرید:

 

  • از یک رژیم غذایی متعادل و سالم از نظر دندان استفاده کنید.
  • مصرف غذاها و نوشیدنی های بیش از حد شیرین مانند نوشابه های شیرین و گازدار را محدود کنید.
  • از خوردن تنقلات مکرر خودداری کنید.
  • آب حاوی فلوراید بنوشید.
  • اگر مسواک خود را فرسوده یا فرسوده به نظر می‌رسد، هر سه تا چهار ماه یا زودتر آن را تعویض کنید.
  • به طور منظم برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اگرچه جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نمی شود، اما دهانشویه می تواند نقش مهمی در روال بهداشت دهان و دندان شما داشته باشد. این می تواند به تازه کردن نفس، حذف پلاک و کاهش خطر ابتلا به حفره ها و بیماری لثه کمک کند. با دندانپزشک خود صحبت کنید تا به شما کمک کند قبل یا بعد از مسواک زدن از دهانشویه استفاده کنید.


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page